2015. december 13., vasárnap

Battle Royale

Tartalom:
Valahol, valamikor egy diktatórikus távol-keleti országban, az állami vezetők kegyetlen kísérletet eszelnek ki: negyvenkét középiskolást egy lakatlan szigeten arra kényszerítenek, hogy életre-halálra megvívjanak egymással. Géppisztolytól kezdve a sarlón át a konyhai étkészletből származó villáig, bármilyen fegyver a rendelkezésükre áll… A Programnak csak egyetlen túlélője lehet: a győztes. Takami Kósun regénye - melyet gyakran neveznek a 21. századi Legyek urának - botrányos karriert futott be. Bár megjelenését a japán kormány is ellenezte, a regény 1999 óta több kontinensen vezeti a sikerlistákat, számos feldolgozást ért meg. A könyvből készült filmváltozat már kapható DVD-n.
Véleményem:
Könyv: Imádom! Először a könyvet olvastam el, még nagyon régen lehettem vagy 12 éves. :) Akkor is tetszett, de évente elővettem és elolvastam egyszer. Minden évben. Kedvenc könyvem, szerintem 10/11-es könyv. Amúgy is olyan beállítottságú vagyok, hogy mindegy milyen műfaj csak ne legyen romantikus. Mármint itt könyvekre vagy animékre gondolok, filmekben szeretem a romantikus dolgokat. A történet kurva jó, aki szereti az Éhezők Viadalát, akkor ezt a könyvet imádni fogja. 1999-es kiadás, az író stílusa nagyon tetszik. Teljesen realisztikus, váratlan fordulatokkal, nem mellesleg egy csomószor bőgtem rajta. A karakterek egytől egyig ki vannak dolgozva, mindenkit megismerünk egy kicsit. Biztos, hogy mindenkinek megtalálja a kedvencét. Azt hiszem nem kell mondanom, hogy kívülről tudom az osztálynévsort, azt, hogy ki  hogy halt meg és ki ölt meg kit. Kicsit fanatikus vagyok...

Film: Na a film. Hm. Igazából tetszik is mg nem is. Persze ez is egy kötelező dolog, hogy muszáj megnéznem minden évben mint pl. a Gyűrűk Urát. Amúgy nem, nem tudom megunni. Nem nagyon a könyv szerint zajlanak az események, a  színészek kicsit bénácskák, meg egy kicsit összecsapott is az egész. De ettől még tetszik :D

Manga: Na ez is más tészta. A rajz szép, teljesen úgy néznek ki az emberek mint ahogy a könyvben le vannak írva. Ez sokkal jobban követi a könyv vonalát, bár itt is vannak eltérések.  Ezen is egy csomót bőgtem. A manga kicsit durvábban +18-as mint maga a könyv vagy a film. Elég részletesen khm, lerajzolnak mindent, a lányok többször vetkőznek ki magukból, mint a könyvben.
Itt tudod online angolul elolvasni: http://www.mangahere.co/manga/battle_royale/
Összességében tehát engem a könyv fogott meg leginkább, azt ajánlom, hogy azzal kezdjétek. A manga is fantasztikus. 10/végtelen











Köszönöm Tumblr 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése