2015. december 13., vasárnap

Game of Thrones season 5

SPOILER!!!!
CSAK AZ OLVASSA TOVÁBB AKI MÁR LÁTTA AZ ÉVADOT, VAGY NEM NÉZI A SOROZATOT DE AZÉRT ELOLVASSA A BEJEGYZÉST (HA AZ UTÓBBI VAGY, AKKOR SE OLVASD TOVÁBB, KEZD EL NÉZNI A SOROZATOT! :D)
Most néztem meg a 10. részt és úgy gondoltam kifejtem a véleményem az egész évaddal kapcsolatban. Vegyes érzéseim vannak az évaddal kapcsolatban. Mivel olvastam a könyvet, még meg sem jelent már féltem, hogy milyen lesz a sorozat. Csalódtam is benne meg nem is. Akkor most felsorolom ami nekem nagyon tetszett:

1. Cersei flashbackHabár azt mondták nem lesz benne flashback jelenet, az első rész így kezdődött. Nagyon örültem neki, mert a könyvben gyakran visszaemlékeznek a szereplők a múltra. Ez a momentum pedig elég fontos volt, hogy megértsük Cersei-t. Tökéletes kezdés.

2. Daenerys vs. Sons of Harpy. Dany végre nemcsak a nagyteremben ül és embereket hallgat  meg hanem egy új problémával kell szembenéznie. Nem szereti a saját népe.  Az a baj, hogy ahogy viselkedik a sorozatban az annyira nem tetszik. Imádom a színésznőt de... nagyon pökhendi királynőt alakít, szerintem ezért is utálják sokan. A könyvben nagyon szeretem, mert ott kifejti az író, hogy mit miért csinál, így érthetőek a döntései.
3.  SárkányokNem tehetek róla egyszerűen kiugrok a bőrömből, ha meglátom a kis kedvenceimet. Az egyik kedvenc jelenetem volt, amikor Dany odalökte az egyik nemest a Rhaegalnak es Viseronnak. :D Nagyon szép lett a CGI, csak tapsolni tudtam.

4.  Sansa Kedvenc pillanataim egyike amikor Sansát mutatták. Én mindig is bírtam a csajt, de most az 5. évadban még jobban izgultam. Mivel a könyvben rohadt uncsi volt, nem csodálom, hogy teljesen átírták a történetét egy másik lány helyére. Így is tudtam, hogy mi fog vele történni, mégis lekonyult szájjal figyeltem sorsát. Szegény! Az viszont epic lett, amikor Reek végre Theon lett. :D
6. Az utolsó három epizódEz az évad az utolsó két könyvet dolgozta fel. Az első az nagyon unalmas volt, a második viszont hihetetlen izgalmas. Ez az évaddal is így történt. Az első 7 rész unalmas volt, egy-két pillanatot kivéve. (de így is imádom) Az utolsó három rész pedig : OMG!
A 8. részt szájtátva néztem végig, az nekem is meglepetés volt, hisz a könyvben csak  sejteni lehet mi történt Rideghonban, Jon ugyanis nem ment el oda. Ráadásul Shireen... szegény kislány. A sikolyaitól kirázott a hideg.  Nagy-nagyon tetszett az a rész! A 9. részt alig vártam igaz, csak azért, hogy végre láthassam Danyt Drogon-on repülni. Csodálatos!!!!
Az utolsó rész pedig uhh... Belesűrítettek mindent. És nagyon komolyan. A szereplők története ott ért véget ahol a könyvben is, én meg így nem máár egy kis spoilert a 6. könyvből légyszi! De nem. Myrcella & Jamie jelenetén még könnyezve mosolyogtam, a másik pillanatban az államat kapargattam fel a földről. Hogy mi?!?! De Myrcella nem halt meg a könyvben! Hogy mi?! Satnnis sem halt meg a könyvben, sőt! Még a 6.-ban is benne lesz, ahogy Theon nála lesz fogoly!! Miiiiii ajnemááár... Végülis. Nem láttuk, hogy most Brienne tényleg megölte-e őt. Szerintem nem. Jon pedig. Jont pedig rohadtul megsirattam. Látni még rosszabb volt mint olvasni. De amikor megjelent Melissandre a várban összedörzsöltem a kezeim! :D
7.  VáltozatásokNekem a legjobban Jamie, Brienne és Sansa történetszálának megváltoztatása tetszett a legjobban. A könyvben nagyon unalmasak voltak, viszont a sorozatban eléggé megvariálták a dolgokat, ezért nem aludtam el miközben őket néztem. Ez kifejezetten tetszett.
Ami nem tetszett (hiányoltam)
8. High SparrowUnszimpatikus és igaz jól megszívatta az egész bagázst, mégis annyira untam azokat a részeket, hogy azon gondolkoztam áttekerem a jelenetet.
9. MartellekHatalmas Martell párti vagyok, tényleg benne van a top 3.-ban így a házak terén, és a könyvben is tetszett a rájuk eső rész. Szerintem a sorozatban nagyon elcseszték az egészet. Beletettek olyanokat, akik kit érdekeltek? Pl. Ellaria... Arianne-t és Quentintpedig kihagyták, akik a két legfontosabb/érdekesebb szálat vitték volna...
10.  Kihagyott szereplők(KÖNYVES SPOILER)
Akit a legjobban hiányoltam az Aegon volt. Persze még behozhatják a 6. évadban valahogy másképp, mert ugye ők voltak azok akik Tyrionnal utaztak, nem pedig Jorah. De nem tudom... Nem hiszem, hogy benne lesznek ha a könyvben nem lesz akkora szerepük. Hisz akik csak a sorozatot nézik szerintem azt sem tudják ki az az Aegon, mégha azt mondanák is, hogy Rhaegar fia. Ki az a Rhaegar? Szóval  őt nagyon de nagyon sajnálom.
A másik az Quentin. Általa tudnánk most kinek az oldalán állnak vagyis álltak végig a Martellek. Erre megkaptuk a három Homokkígyót. Pf...
Victarion & Euron: Őket annyira nem sajnálom, persze sokkal izgibb lett volna az egész...
Összességében az évad annyira nem tetszett, de nem lepődtem meg ezen, hisz az (egyik) könyv se volt túl izgi. Az évad tőlem 10/8-at kap az utolsó három rész miatt, ami megmentette az évadot.


-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése